Wytworzenie u konsumenta potrzeby to jedna z najskuteczniejszych strategii sprzedaży naszych towarów albo usług. Każdy, kto przekona się do tego, żeby faktycznie od dawna zmaga się z daną potrzebą, będzie skłonny zapłacić, żeby w końcu ją zapełnić. A twoim zadaniem w takiej sytuacji jest stworzyć wrażenie jedynej albo najlepszej firmy, które jest w stanie to zrobić. Dzięki temu zyskasz klientów i utwierdzisz się na rynku.

Zwróć uwagę na to, czego nie ma


Potrzeby najczęściej opierają się na tym, czego nasz klient nie posiada, a mógłby. Potrzeba nie musi być dosłownie czymś, czego nasz klient w tym momencie potrzebuje, on ma uwierzyć, że od zawsze żył bez czegoś, co może zmienić jego życie. Kiedy czegoś nie mamy, ale mamy szansę to zdobyć i to w miarę tanio, nasz mózg zaczyna podsuwać nam wymówki, w tym ukrytą potrzebę. Nie wiemy, że coś mogło nam się przydać, ale kiedy już pojawiło się na naszej drodze, jesteśmy przekonani, że zostanie przez nas wykorzystane. Ty musisz tylko doradzić klientowi, jaki model będzie odpowiedni pod jego styl życia.

Pokaż mu, jak mógłby żyć


Potrzeby często rodzą się tam, gdzie jest coś, czego nie mamy, ale chcemy. Pokaż swojemu klientowi, jak mógłby żyć, gdyby zdecydował się na zakup czegoś z twojego sklepu. Roztaczasz przed nim atrakcyjną wizję, która nie pokrywa się z jego obecnym życiem, ale jest na wyciągnięcie ręki. Tworzysz w nim więc potrzebę zmiany i od razu podsuwasz najlepszy sposób na jej dokonanie, czyli skorzystanie z twoich usług. Tak stworzone potrzeba utrzymuje się raczej krótko, jako przedsiębiorca musisz więc działać szybko. Podsuń rozwiązanie i zachęć klienta do skorzystania z niego, póki ciągle ma w głowie twoją wizję.

Podaj mu odpowiedź na pytanie, którego nigdy nie zadał


Klienci bardzo często nie zdają sobie sprawy z tego, że mają jakieś potrzeby, a kiedy nagle wypływają one na wierzch, nie bardzo wiedzą, czego dotyczą. Twoim zadaniem jest odpowiedzenia na to pytanie. Powiedz klientowi, dlaczego czuje się w taki, a nie inny sposób i jak może zapełnić pojawiającą się potrzebę. Oczywiście twoja odpowiedź musi być zgodna z prawdą, nie możesz oczekiwać, że klient uwierzy, że na problemy ze snem najlepszych lekarstwem będzie nowy samochód. Jednak zrobienie miejsca na zaspokojenie potrzeby za pomocą nazwania jej, jest dla Ciebie wielką szansą na zarobek.