Każdy przedsiębiorca musi działać pod potrzeby klientów. Na początku działalności trzeba skupić się na badaniu rynku i określeniu, czego mogą oczekiwać. Zbieranie takich informacji nie jest wcale trudne, wystarczy posługiwać się ogólnodostępnymi narzędziami i wykazać się inicjatywą. Większość klientów nie będzie miała żadnego oporu przed tym, żeby poinformować przedsiębiorcę, czego najbardziej od niego oczekują.

Obserwuje tematyczne dyskusje


Samodzielne przepytywanie klienta może sprawić, że ten poczuje się zakłopotany. Możesz jednak spokojnie wejść w środowisko, w którym osoby nie mają żadnych hamulców przed tym, żeby dzielić się swoimi potrzebami. Zależnie od tego, jakie usługi albo towary oferujesz, postaraj się dołączyć do tematycznych grup na Facebooku albo na Instagramie. Tam spotkasz masę ofert, które pomogą Ci zdefiniować, jaki jest twój klient i czego najczęściej potrzebuje. Dzięki tym informacjom uda Ci się zbudować idealną ofertę. Często zaglądaj w takie miejsca, ponieważ gusta klientów potrafią zmienić się z dnia na dzień.

Sprawdzaj wyszukiwania w Google


Informacje o klientach możesz czerpać też z wyszukiwarek. Za pomocą narzędzia Google Trend możesz sprawdzić, jakie pytania najczęściej wyszukują twoi potencjalni klienci. Jeśli już na początku rozmowy z nimi dasz radę na nie odpowiedzieć, poczują, że doskonale wiesz, czego potrzebują. Za ich pomocą możesz zbudować ofertę, która jest najbardziej pożądana na rynku albo której brakuje. Sprawdź, jakie haseł połączony z twoim zawodem najczęściej wyszukuje się za pomocą Google. Następnie określ, czy jesteś w stanie odpowiedzieć, na któreś z nich za pomocą usług albo towarów. Jeśli tak to wiesz już, co zainteresuje twojego klienta.

Proś o wyrażenie opinii klientów


Poproszenie klientów o zdefiniowanie, czego potrzebują to dobry sposób, ale jest jeden haczyk. Klient nie może poczuć, że na niego naciskasz. Nawet jeśli masz pełną kontrolę nad przebiegiem spotkania albo transakcji, musisz pozwolić mu myśleć, że to on za siebie decyduje. Jeśli zaczniesz zasypywać go bezpośrednimi pytaniami, zrozumie, że starasz się mu coś wcisnąć. Zamiast tego kieruj rozmowę tak, aby on sam czuł się zobligowany albo zachęcony do opowiadania o swoich potrzebach i oczekiwaniach. Taka sprytna sztuczka manipulacyjna pomoże Ci nawiązać więź z klientem i dowiedzieć się, czego dokładnie chce.