Bardzo dużo mówi się obecnie o możliwościach, jakie daje przedsiębiorcom prowadzenie biznesu przez internet, ale trzeba powiedzieć sobie wprost: takie rozwiązanie jest wygodniejsze, niż działanie stacjonarne tylko dla tych przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż i to tylko taką, która nie wymaga od klienta dotknięcia, przymierzenia czy zweryfikowania faktycznej jakości towarów.

Zakłady usługowe nie mają szans


Większość usług, które prowadzimy, zmusza nas do posiadania stacjonarnego biura. Nawet informatycy czy osoby pracujące zdalnie muszą gdzieś wykonywać daną usługę. Nie oznacza to oczywiście, że nie można prowadzić całej działalności usługowej w całości zdalnie, ale zazwyczaj potrzebujemy konkretnych narzędzi czy stanowiska, żeby pracowało nam się wygodnie i sprawnie. Usługodawcy więc nie mają możliwości zupełnego zrezygnowania ze stacjonarnego miejsca pracy, nawet jeśli całą dokumentację mogą przechowywać w formie cyfrowej, a całość świadczonych usług może być wykonana i dostarczona za pomocą sieci.

Nie każda sprzedaż będzie lepsza przez internet


Problem z kupowaniem ubrań czy butów za pomocą sklepów internetowych jest taki, że jak coś nie będzie nam się podobało albo na nas leżało, musimy to odesłać, często na swój koszt. To masa dodatkowej roboty dla nas. Dlatego wciąż wielu klientów woli pójść do galerii handlowe, mimo że teraz wymaga to od nas założenia maseczki, przestrzegania dystansu społecznego i zastosowania się do obostrzeń. Wolimy upewnić się, że coś nam pasuje, niż później od nowa wszystko pakować i męczyć się niepotrzebnie z paczkami. A nawet jeśli decydujemy się na zakup odzieży online, to najczęściej korzystamy ze sklepów gigantów, a nie lokalnych biznesów, o których często nawet nie słyszeliśmy.

Musimy zostać przez kogoś odkryci


Kolejnym problemem z posiadaniem biznesu online jest taki, że jeśli nie mamy absolutnie żadnej siedziby, możemy zupełnie nie rzucić się w oczy naszym potencjalnym klientom. Z tego powodu bardzo często sklepy internetowe nie są głównym źródłem utrzymania osób prowadzących je. Aby realnie na nich zarabiać, musimy zostać okryci przez masę zainteresowanych naszymi produktami osób, zwłaszcza jeśli oferowane przez nas towary nie są drogie. W przypadku sklepu stacjonarnego zawsze mamy szansę, że ktoś wejdzie do nas z ulicy, zainteresowany naszym towarem. W przypadku sklepu internetowego jest to znacznie trudniejsze i bardzo rzadko się dzieje.